Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on huhtikuu, 2024.

Perutaan kaikki - Uusi lento ja asioiden järjestelyä Suomeen

Kuva
Kuusi päivää odottelin, että Opodon asiakaspalvelu tekisi asialle jotakin. Eivät tehneet. Todella hämmentäviä sähköposteja sain useita, joissa kerrottiin, että "meillä on sinulle uusi tarjous". Olin sitten asiakaspalveluun yhteydessä, jossa tuosta tarjouksesta ei ollut mitään tietoa. Kysyin moneen kertaan, että mikä tämä uusi tarjous on, että voitteko kertoa, onko se uusi lento vai rahat takaisin meininki? Eivät tienneet.  Sama toistui toisen kerran. Samanlainen sähköposti, että "meillä on sinulle uusi tarjous ja että olemme yrittäneet ottaa sinuun lukuisia kertoja yhteyttä". Yhtään yhteydenottoa en noiden sähköpostien lisäksi ollut saanut. Nytkin otin asiakaspalveluun yhteyttä. Taaskaan ei tiedetty mitään tuosta tarjouksesta. Pyysivät odottamaan jälleen 72 tuntia lisää. Totesin, että riittää odottelu ja pyysin hyvitystä lennosta. Ei enää uusia yrityksiä uusille lennoille. Tuskinpa olivat alun perinkään mitään lentoja yrittäneet buukata. Siltä se vaikutti. Opodon so

Visa-kortti suljettu ja lento peruttu (millä todennäköisyydellä tällaista tapahtuu ja vielä peräkkäisinä päivinä?) - Asiakaspalvelukokemus täysnolla/5

Kuva
On työmaa. Taas vaihteeksi. Sain n. 6 päivää sitten pankiltani tiedon, että visa-kortillani on ollut epämääräinen tapahtuma. Veloittaja Greg Test on yrittänyt veloittaa kortiltani, mutta osto ei ollut mennyt läpi, koska en tuolla tilillä pidä koskaan rahaa. Pankki oli siis sulkenut korttini väliaikaisesti ja pyysi minua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Laitoin pankkiin viestin, että en ole Testo-Gregiltä mitään tilannut, johon pankki vastasi 5 päivän kuluttua. Asiakaspalvelu on tällaista nykyään. En jaksa edes "räntätä" asiasta enempää, koska tämä on jo niin uusi normaali. Joskushan Suomesta on saanut ihan hyvääkin asiakaspalvelua pankista. Enää ei. No ehkä "ränttään" hieman. Asiakaspalvelusta tuli mieleen ajat, jolloin asuin Australiassa. Aikaa tästä on n. 15 vuotta. Tuolloin yritin ottaa yhteyttä NAB-pankin (National Australia Bank) asiakasplveluun ensin verkkoviestillä. Se ei toiminut lainkaan.  Soittamalla minulle vastattiin. Vastattiin

Läpeensä korruptoitunut Thaimaan poliisi? - Rahankerääjät hotellilla (elävä esimerkki)

Kuva
Viime aikoina on saanut lukea paljon juttuja eri medioista Thaimaassa paljastuneista korruptiotapauksista. Muun muassa  thaimaansuomalainen.com raportoi viime viikolla kolmesta poliisista, jotka olivat harrastaneet kuukausittaista rahankeräystä. Thaimaansuomalaisen juttuun pääset tästä  https://thaimaansuomalainen.com/taas-poliiseja-lahjuksia-keraamassa/ .  Myös  bangkokpost.com  raportoi melko tasaisesti tapauksista, joissa joko rivipoliiseja tai koko poliisijohtoa epäillään erilaisista lahjusten ottamisista, rahanpesusta tai muuten vain jonkin asian läpi sormien katsomisesta.  Tällainen läpi sormien katsominen tapahtui vastikään Nonthaburin provinssissa, jossa piirin poliisipäällikkö antoi laittoman kasinon toimia omalla vahtivuorollaan. Juttu aukeaa tästä  https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2763248/police-chief-shuffled-after-casino-bust .  Aiemmin kirjoitin jo erään toisen jutun yhteydessä tapauksesta, jossa paikallinen poliisipäällikkö ilmaantui erään tuntemani ravintol